Dagens tips; käft

Oj vad många gånger jag har fått mitt utseende kommenterat, recenserat och fått såna välmenande "tips".
Det vanligaste "tipset" jag fått är att jag inte borde klä mig så stort. Alltså, om du klär dig så stort så blir du ju ännu större? Framhäv dina kurvor lina! Och jag tänker alltid "käften".

Träffade en äldre bekant för ett tag sen som ville ha ett tips ("du som är frisör...") om hens kusinbarn.
Kusinbarnet var ju så söt, och kunde ju bli ännu sötare bara hen klädde sig annorlunda, hen har ju sååå pösiga kläder, och är dessutom kort? Då blir man ju ännu kortare? Du vet, lager på lager, och hen kunde ju vara så söööööt!
Blaj. Tipset jag skulle ge var alltså hur man snällt kunde ge kusinbarnet lite tips på att klä sig lite smalare.

"Det kanske är bekvämt?" Sa jag och syftade sedan på min egen lätt pösiga klädstil. Det är väl en sak att ge tips till någon som faktiskt vill ha råd, men att lägga sig i en annan människas klädstil något helt annat. Enbart för att passa in i mallen, det är synd och konstigt att något som kläder kan vara provocerande.
Så dagens tips; ge ej stiltips till någon som inte vill ha det. På vilket sätt är det viktigt för dig?

P.s jag har köpt nya sulor, dom är sköna.


Kommentarer
Postat av: hogie

Shit vad provocerande. Klä dig precis som du vill! Bekvämt är grejen! Det enda jag har fått är att jag borde sminka mig. Så lägger de till nån fin kommentar som "du har ju så fina ögon som du borde framhäva" istället för att vara ärlig och ba "du ser lite schleten ut". Men örka liksom?

Svar: ja det är konstigt att folk orkar bry sig om såna skitgrejer. Så standardsvaret på såna grejer blir i fortsättningen; "Ok, känns det viktigt för dig hur jag klär mig?/sminkar mig?/inte sminkar mig?" osv. Tror inte folk tänker på det, utan att dom faktiskt tror att dom är snälla på riktigt, välmenande som kommer med små tips.
din apa i etern.

2013-09-06 @ 10:26:51
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0