Att baka en litta kakah..

Är ett litet helvete på att laga mat. När jag väl orkar alltså. Är däremot ej ett litet helvete när det gäller att 'baka'. Men ibland så känner jag hur bakens lustar (haha) tar över. Gjorde muffins igår. Hur jävla svårt kan det vara lixom? Hade i kokos och hallon för en discoupplevelse för smaklökarna. Vad kan gå fel? 
Jodå, ungefär såhär fel;

Muffins cry cry cry all over the place. 
Tur att dom blev skitgoda!!!

Och så gav jag mig in i blomdjungeln återigen, denna gången efter gediget googlande. I våras köpte jag blommor och frön för typ 5-600 spänn för att jag fått för mig att jag hade gröna fingrar. Visade sig att inte ens naglarna var gröna. 

Anywayz, blomma och krav på blomma;
- lättskött. Lättskött betyder tjocka blad, och enligt Google var porslinsblomman the flower. 
- kattsafe. Katterna skall ej gräva eller äta. Helst inte giftiga. 

Hittade en fancy porslinsblomman och en elefantöra, sistnämnda vad en chansning. 
Jaja, nu hoppas vi på att jag ej lyckas döda dom!!!


Kommentarer
Postat av: hogie

MEN VART HAR DU HITTAT ELEFANTÖRA?! Ge mig! Har en döende... buuhuu.. Älskar elefanten.

Svar: På... Blomsterlandet tror jag det hette!! Tycker oxå att dom är fancy!
din apa i etern.

2014-08-18 @ 15:28:39
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0