Försähäkringshjähäählp

Jaja, har försökt att pilla lite med försäkringskassan dom senaste dagarna. Och ärligt, hur fixar folk det? Hur förstår man? 
Systemet kring föräldrapenning och hela dreten är en djungel av svår rang. 

1. Har skickat in alla papper. Varför händer inget? 
2. Att ringa f-kassan och det är ca 200 före i kön. Haha? 

Nej men allvarligt, jag fattar inget. Brorsans tjej Karin sa att man skulle anmäla på försäkringskassans hemsida OXÅ. Alltså förutom alla inskickade papper? Eller fattade jag fel? Varför finns det inga kurser inom detta? 

Går o lägger mig o surar en stund. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fy, jag måste också sätta mig in i den där skiten snart. Känns omöjligt!

Svar: Det är det!!!
din apa i etern.

2014-08-11 @ 18:54:21
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: kkp

Är ju tyvärr ingen hjälp här, men ja systemet är omodernt och ruttet. De har ju en handläggningstid på 30 dagar efter senast inskickat papper och fattas något hör de inte av sig. Enda trösten är att de brukar vara trevliga när man ringer och att det är lättare när man väl är inne i systemet. Lycka till!

2014-08-11 @ 20:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0