Hus of pain!!

Tjaba alla bloggläsare!

Jag och Smoofie ska kolla på ett hus i januari!! Är väldigt exalterad över detta då det är det första hus vi sett som vi kommit överens om varit "bra". Självklart kantas ju det här med svår ångest och lätt paranoia. 

•  Är vi husägare? Alltså jag har ju 0.00 i tålamod och risken att jag typ gör sönder något och ej kan laga det är rätt stor. Jonas är inte särskilt händig han heller. Men man kanske lär sig...? Eller?

• alltså det här huset ligger på landet. Kan jag bo på landet? Jag är skiträdd för alla djur i skogen. Varg älg och björn. Jonas säger att råbocken skäller som en hund. Det här gör mig rädd. 

• huset i sig verkar nästan vara ett ruckel. Så här kommer frågan igen, kan vi bli händiga?

Sen är jag helt 80% säker på att vi ej kommer att köpa det för att det säkert kommer vara någon rikare jävel som har mer pengar. Eller för att vi hatar det IRL. Eller för att jag får panik över råbocken. 

Nä jag vet inte. Men det känns ändå som en skitstor grej på något sätt, vår första husvisning!!! :))))) 




Kommentarer
Postat av: Becka

Underbar ide!!
Man BLIR händig. Vi hade aldrig renoverat något innan å vi har ju totalgjort om alla rum. Kör hårt säger jag! Nåt å tänka å fokusera på 👍

Svar: Ja hoppas det!!
din apa i etern.

2014-12-20 @ 16:23:11
Postat av: hogie

Alltså är det nåt djur du ska vara orolig för så är det väl ändå FÄSTINGEN!!

Svar: Eller ännu värre - en fästing på en älg! :)
din apa i etern.

2014-12-22 @ 11:16:07
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Malin

Kul! En varning dock: Som husägare får du en kall ångest av obegripligt slag när det dyker upp oförklarliga fuktfläckar i linoleummattan och sedan en överjordisk lättnad när det visar sig bara vara kattpink. Det är dock ett stort plus att köpa ett orenoverat ruckel jämfört med ett fulrenoverat nytt hus. Härligt!

Svar: Haha! Kan jag tro! Ja vi får väl hoppas att det är nåt att ha. Ska bli spännande!! Och om man renoverar själv så får man ju bestämma hur man vill ha't!
din apa i etern.

2014-12-22 @ 13:38:57
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0