Snö i värmelann!!

Och så kom snön till Värmland tillslut. Är väl måttligt imponerad. Lite gött att det är lite ljusare, men bättre än så blire väl inte. 
Stod utanför Ica förut och väntade med Coop-kassar då ett litet barn ställde sig brevid mig och upprepade ca 1 miljon ggr "DET SNÖAR UTE! DET ÄR SNÖ, RIKTIG SNÖ!! HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ
Efter fem minuter insåg jag att det ej gick att ignorera okänt barn så jag sa; "jo det stämmer". Då blev ungen tyst och gick därifrån. 
Önskar att jag kände samma fascination och lycka över snön som ungen, nu ser jag mest problem och hur dyrt det är
med plogandet av gator. Å andra sidan lär ju kommun sparat asmycket pengar dom senaste åren då det knappt varit någon snö. 
Jävlar vilka mogna funderingar. 

Funderar även på nyår? Är det sköjj med nyår än? Jag har inte firat nyår dom senaste...fyra åren?! Förra året åt jag calzone o däckade innan tolv, året innan åt jag räkor med Hannill och lyssnade iofs på ABBA men jag vet inte om det räknas som direkt "nyårsfirande". 

Äsch hade tyvärr ingen passande snöbild till inlägget så ni får gissa hur det ser ut på svarvaregatan nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0