Hårkris

Samma sak händer ju varje år vid den här tiden, jag börjar få hårkris. Snart är det vår, nåt kul måste hända!!! 
Och så kanske jag färgar håret i en tokig färg och orkar med färgen i ca 1 månad sen äre back to black igen.

Förra året blev det faktiskt en röd/orange ombre. Sjukt snyggt. 

I år vill jag ha blont slingat hår med lite utväxt. Men njae. Är rätt säker på att blond inte är min färg. Plus att det är ett jävla jobb. 

Så jag funderar på en mörkbrun färg med typ kopparinslag eller nåt. 
Äh jag vet inte. Har hört att håret kan bete sig lite wierd när man är preggo oxå. 

Fancy förra året!


Kommentarer
Postat av: hogie

Vill inte spä på nåt eller komma med pekpinnar men är nyfiken... Hur mycket tänker du på att du jobbar bland massa giftiga kemikalier nu när du är gravid? Mvh miljömupp_85

Svar: Hehe! Jag frågade bm och hon sa att nej det var väl inte så nyttigt kanske, frisörer löper ju större risk att få missfall (och missbildningar) så bm tyckte att jag skulle låta bli. Men det är svårt att avstå helt, skulle förlora kunder osv. Tur att vi har en schysst ammoniaksfri färg och inte så överdrivet många färgkunder! ;)
din apa i etern.

2014-02-07 @ 17:28:11
Postat av: hogie

En anledning till att jag frågar är också för att när jag var grav frågade min frisör om graviditet och kemikalier så avfärdade hon det med "hittepå". Vilket jag inte riktigt köper...

Svar: Hehe hälsa din frisör att hon har fel!!
din apa i etern.

2014-02-07 @ 17:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0