Kön kön kön

Typ alla frågar om vi kommer att ta reda på könet på barnet. Och jag ba "eh...ja.." Och sen kommer det "vad hoppas/tror du att det blir då?" Och jag ba "ehh... Ett barn??". Tycker inte att det är särskilt relevant egentligen. 

Kristin kommenterade under genus-inlägget och skrev att "det inte alltid blir som man tänkt sig". Fattar inte vad hon menar? Att jag vill ha en onge med genustänk? Eller va? Eller menar hon att jag kommer ändra mig sen när unghen är född?  Alternativt att det inte kommer att "gå" pga yttre påfrestningar? 

Gissar vilt på det sistnämnda, och det skrev jag innan oxå, barn könas av omgivning och miljön. Så även om jag kanske kör stenhårt på genustänk så är jag rätt medveten om hur allt annat kommer att påverka. Ungen kommer med säkerhet att få lära sig (av andra) vad en s.k "tjejfärg/killfärg" är osv. Och jag har inte sagt att jag vill förbjuda något, snarare tvärtom. 

Nog om childsnack. Har en fantastisk nyhet, VI HAR MÅLAT FÄRDIGT HALLEN. Jävlar i lådan, det tog fan bara 6 veckor. Ehhh.... Nästa gång jag får för mig att måla större ytor "lite snabbt" så ska jag se till att vara ledig en stund så skiten blir gjord. 



Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag menade att det inte är säkert att du tycker och tänker lika när du väl står där med ett barn. Tankar om fostran stämmer inte alltid med förväntningarna. Din syn på fostran är inte helt lika med Jonas och sedan har barnet en personlighet och behov som man inte helt kan förutspå. Vissa sanningar är faktiskt inte sanningar när de prövas...

Svar: Så varrå? Om jag får en flicka så kommer jag börja klä henne i rosa och ge henne massa barbies bara för att... Vaddå? Det här är ju inget som jag vara kommit på hux flux utan det är något jag tycker är viktigt och som jag brinner för. Varför skulle jag ändra mig i den frågan? När det gäller spädbarn så är dom redan okönande, det är vuxna som könar. Vad jag och Jonas har för åsikter ang. Uppfostran vet du inget om, men jo vi har rätt lika uppfattning ja.
din apa i etern.

2014-02-16 @ 13:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0