Q A

Gillar när folk ställer frågor till mig. Och jag förstår dom faktiskt, frisöryrket verkar och är rätt spännande. 

Här är dom vanligaste frågorna;

Q: vad gör du om du har en dålig dag då??
A: hehe. Har inga dåliga dagar. Det går ej. Och om man har en pissdag så funkar det asbra att vara extremt hurtig och överkäck mot kunderna så blir man faktiskt automatiskt skitglad tillslut. 

Q: har du haft någon riktigt jobbig kund?
A: ja. Inte ofta men nån gång. Men dom flesta är skitschyssta och fina.

Q: det måste vara en utmaning att klippa barn va?
A: ja. Men man vänjer sig. Dessutom har vi en bil och tom & Jerry på teven, det hjälper. 

Q: klipper du Digsjälv?
A: haha nä. 

Q: det måste vara svårt att klippa/se hur det kan vara lika långt på båda sidorna?
A: nej, det var svårt i början. Men inte när man kan!

Q: vad är på modet nudå?
A: allt. Finns inget som är fel egentligen. 
Löve it. 

Q: hur länge har du varit frisör?
A: ja vafan är det? Sju-åtta år? 

Q: det har blivit så dyrt att klippa sig....?
A: jasså? Fast jag vill gärna ha en lön oxå. Pengarna du betalar går inte rakt ner i min ficka utan det är moms, arbetsgivaravgift, försäkring osv. Av ca 400 spänn blir det kanske kvar 40-50 spänn. 

Q: det måste vara slitsamt för ryggen/axlar/händer/ben
A: ja. Det är viktigt att träna och gå på massage. 

Och så vidare i all oändlighet. Gillert. :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0