"Måla litte!!"

I lördags fyllde världens bästa Smoofie 28 bast!!! Jag sjöng och lagade våfflor, dagen till ära. 
Eftersom han vägrade säga vad han önskade sig i börrthdaypresent så köpte jag helt vilda grejer, en vitlökspress, en bilskrapa, ett Batman-spel till ps3 samt en premnumation (kan ej stava?) till tidningen "vego". 
Han blev glad sa han. 

Efter presentutdelning så fick jag lätt ryck i hjärnan och satte igång med att måla i hallen. Hahaha. Det var ju lättare sagt än gjort. I min hjärna så går allt jävligt fort och skitsmidigt, i verkligheten - not so much. Det är ju ett jävla meck att måla alltså. Och det ska tejpas, målas och tejpas, katten ska vara med och sprida ut färg över golvet och fan vet vad. 

Hann med halva hallen sen fick jag ont i själen och gav upp. 

Igår kom Jonas släkt och frågade Jonas om han hade målat hallen. Blev sur. 

Och så testade jag en svinfrän grej, jag gjorde seitan-stek! Seitan är ett speciellt mjöl (utan gluten?!eller med? Hur vare nu?) som man tillagar på ett speciellt sätt. Konsistensen blir som gummi men resultatet blev helt awesome! Coolt att man kan göra kött av mjöl. 

Hallröven!!! 

Seitan med råstekt potatis å sååås!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0