Snabbt snabbt nu nu NUUU

Ibland (eller rätt ofta) så får jag för mig att påbörja olika projekt. Jag tänker att det här, det kommer fanimejen att bli skiiitbra. Och det ska hända på en gång. NUNUNUUUU!! kvantitet före kvalitet är ett motto jag lever för. Huvudsaken är att det går jävligt fort och blir skitbra. 
Tyvärr funkar det inte så i praktiken. 

Balkongen. Jag törstar efter våren, och vi har en jävla balkong!! 

Tänker såhär;
Trall på golvet. Nu. 
Kattnätet måste upp, tyvärr. Nu.
Jag ska köpa en bänk. Eller vafan, jag kan väl bygga en jävla bänkjävel själv va? Hur svårt kan det vara? Några plankor och spik lixom. 

Så började jag planera helt maniskt för den jävla bänkjäveln. Tills jag insåg att jag kanske måste mäta och såga. 
Jonas suckar och tittar på mig och ba "men en sak i taget va?" 
Tystnad.
"Du vill ha allt på en gång va???" 

Och där någonstans fick jag lugna ner mig. 

Ett uttryck som jag verkligen hatar; "Rom byggdes inte på en dag." 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0