Avund

Känner stark avund till alla som har bebisar. Blir nästan förbannad. Sen blir jag förbannad över att jag känner så. Vill inte missunna någon något dock.
Det är mycket "förstagångs-tänk" och "egentligen skulle..."

Det är så orättvist livet. Det får man bli förbannad över. Dom senaste dagarna har jag känt overklighetskänslor. Kroppen börjar läka och jag har inte ont i fiffin länge (bara ryggjäveln kvar.) Har det verkligen hänt? Har vi verkligen varit med om det här? 
Det känns skitsvårt att koppla. 

Nästa vecka ska vi träffa läkaren och kuratorn som ska gå igenom alla provsvaren från obduktionen. Jag är så jävla skiträdd för det här. Bävar som fan. 

 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Förstår att du känner så. Måste vara så overkligt alltihopa. Hoppas ändå att mötet kommer att tillföra något. Kram

2014-10-09 @ 20:48:03
Postat av: Becka

Jag hade druckit två koppar sån där lyxkaffe i kapslar kvällen innan Selma dog, var helt säker på att det var därför.
Det var garanterat inget du gjorde som bidrog till vad som hände, vad skulle det kunna vart liksom?? Vi hade bara en jävla otur, vilket de kommer säga nästa vecka 😘

Svar: Hoppas det! Men man blir lite paranoid ändå...
din apa i etern.

2014-10-09 @ 22:18:33
Postat av: Malin

Det är klart du känner så när du ser bebbar. Du behöver inte vara förbannad på dig själv. Du skrev tidigare att du funderade på en ny graviditet. Jag blev så glad när jag läste det! Det kändes så sunt och positivt.
Lycka till nästa vecka.
Kram!

Svar: Tack o kram! :)
din apa i etern.

2014-10-10 @ 08:25:48
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: hogie

Tänker att det är bra att du är förbannad och känner saker. Tänk om det vore tvärtom? Att du bara la dig ner och blev apatisk och likgiltig? Ang provsvar och annat så kan det nog bli väldigt skönt att veta vad som gick fel. Så ni har något att utgå ifrån. (Hej klyschor!). KRAMAR!

Svar: Ja, kuratorn varnade för lite ilska. Hade ju inte varit ultimat om man blivit apatisk känns det som heller.. Bättre att få ur sig allt kanske.
Ska bli skönt och ej skönt känns det som??!
din apa i etern.

2014-10-10 @ 10:50:43
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0