Chiapudding

En grej som provocerar mig hårt är chiapudding. Jag har gett den här hippietrendade maten två försök, en gång i chokladform och en gång i annan chokladform. 
Det är faktiskt skitäckligt. Trots att jag försökte gömma äcklet i vaniljkvarg en gång. Smakade fortfarande blä. 
Så, har jag gjort fel eller ljuger alla som säger att det är gott? Gissar på alternativ nr 2. 

Sitter (eller står) någon och läser detta som ärligt uppskattar chiapudding så önskar jag ett recept som ej smakar skit så lovar jag att testa igen. Tack. 

Kommentarer
Postat av: Sudd

Vi äter så mycket chiapudding vi kan! Recept kan ordnas, återkommer strax!

2014-10-01 @ 15:06:35
Postat av: Lisa

Har aldrig smakat, men tycker att bara tanken på "pudding" ger mig rysningar. Är det liksom gele-igt och så i konsistensen? Tänker pannacotta, creme brulee och annat läskigt...

Svar: Ja precis så!!
din apa i etern.

2014-10-01 @ 20:10:02
Postat av: Anonym

ät chokladpudding istället! /n

2014-10-01 @ 20:24:35
Postat av: Malin

Kan ju tipsa om Karins konstgrepps oförsöknade test av chiapuddingen. (ursäkta om det här blir dubbelpost.)

Svar: Haha jag har sett den videon och dog lite!! Exakt så känner jag, fast jag vill inte riktigt ge upp hoppet än eftersom "alla" verkar gilla't.
din apa i etern.

2014-10-02 @ 08:30:09
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: Simkaka

Chiapudding
1 port

1 dl mandelmjölk
0,5 msk Baobab (köpes i hälsokostbutik)
1.5 msk Chiafrön
1 msk kokosflingor

Blanda allt ordetnligt, låt stå och svalna i några timmar i kylen. Ät sedan tillsammans med goa bär som hallon, blåbär eller jordgubbar.

(Vi har provat med typ kakao och jordnötssmör också, blev skitäckligt.)

Svar: Baobab??? Har aldrig hört talas om... Ja ni ungdomar alltså...
Ska testa iaf!!
din apa i etern.

2014-10-02 @ 11:18:58
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0