15/9

15/9 kl 01.13 föddes Jonna. Hon vägde 3720 g och var 52 cm. 
Svart hår och skitlik Jonas. Hon var nog det finaste vi sett. 

Förlossningen gick väl bra. Hade värkar rätt länge som gjorde "fett ont". Tillslut fick jag lustgas och epidural. Hur fan gör folk som föder utan eda? Det gjorde ju asont. Sen vet jag inte om förlossningen gjorde mycket ondare pga trasig själ. 
Att "skita ut ett kylskåp" känns väldigt beskrivande på själva födandet. 
Tog all slags smärtlindring jag kunde få, lustgas, bäckenbottenbedövning (aj!!), akupunktur (nja...), morfin, citodon, epidural (<3) osv. 

Precis när huvudet var ute skrek jag "Men herregud, hur går det i VALET??" Hehe. 

Idag har det varit jobbigt. Vi gråter typ hela tiden. Har henne i bakhuvudet konstant. Framkallar dom minnen som vi aldrig fick med henne. Som det första skrattet, en liten bebishand som greppar ett finger. 
Men det är skönt att förlossningen är över och att bara fokusera på varandra och sorgen.
Såg mig i spegeln förut och jag såg ut att ha åldrats ca 10 år. 

Och igen, tack som fan för alla fina kommentarer och mail och allt, det värmer som fan. Orkar kanske inte svara nu, och vi får se om jag kanske svarar till veckan eller alls. Tror ni fattar. Det är mycket att smälta och ta in nu. Försöka bli vän med vardagen igen. 



Kärlek! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Alla förstår och ingen förväntar sig att du ska svara. Bara det att du orkar uppdatera oss alls visar att du är så mycket starkare än du kanske tror.

Låt sorgen ha sin gång, skrik och gråt och älta och sörj allt det ni inte fick. Ett steg i taget, ni har varandra och ni delar minnet av er fina lilla Jonna.

Tänker på er hela tiden.

2014-09-15 @ 20:04:15
Postat av: Kajsa

Har ju inget vettigt att säga... men jag tänker på er hela tiden och jag önskar bara att det fanns något en kunde göra för er. Massor av kramar!

2014-09-15 @ 20:34:04
Postat av: Therese

Alla mina tankar går till er.

2014-09-15 @ 21:04:16
Postat av: Hanna

<3 fina ni. Tänker på er hela tiden.

2014-09-15 @ 21:17:31
Postat av: Malin

Det Lisa sa, du behöver absolut inte svara på nåt. Ta hand om er. <3 Kram!

2014-09-16 @ 08:53:45
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: Emmy

<3 finns här sen när ni orkar. ni är två fantastiska människor. jag är glad att ni har varandra <3

2014-09-16 @ 10:04:57
Postat av: hogie

Chrille ba "Hur går det egentligen för hon frisörn? Vi kanske kan göra nåt? Skicka blommor eller vad som helst?!". Så ja. Folk tänker nog mer på er än vad ni nånsin kommer fatta. Kärlek och kramar och allt ni behöver. P.s. Psykologer är väldigt bra D.s.

2014-09-16 @ 13:57:03
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Jennie

Kärlek!

2014-09-17 @ 01:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0