Ingen säng.

Jag tänker inte ta fram sängen den här gången. Alltså bebissängen. 
Jag har inga problem att köpa kläder och gulliga grejer till ongen, och det tänker jag förbereda! Tvätta och snygga till, ni vet.
Men sängen. Näe. Det svider i tunntarmen när jag tänker på hur extremt smärtsamt det var att behöva plocka ihop den. Komma hem tomhänt från bb och så satt vi där tomhänta och tomma, ickegravida och en tom spjälsäng som stirrade på en. Som jag hade gjort i ordning. Bäddat, målat och lagt dit lite gosedjur. 
Så nej, jag tänker inte ta fram sängen. 




Kommentarer
Postat av: tildabu

Jag tänker jättemycket på det ni gick igenom nu när jag själv närmar mig due date. I början vågade jag liksom inte köpa o fixa för mycket "för en vet ju aldrig"... Sen ju närmare målet en kommer desto mer safe känns det ju. Men jag påminner mig ofta om att det faktiskt inte är så. Som när jag ställde iordning knoddens hörna häromdagen... Det kändes lite som att jag jinxar det hela ju mer jag fixar. För oron finns ju alltid där. Vill inte ta ut segern i förskott liksom, men det är svårt att veta hur en ska tänka. Vet inte vad jag vill ha sagt här heller, bara ventilera lite. Kram

Svar: Hoppas inte att jag skrämmer dig bara! Jag gillar statistik, och efter vecka 28 är det ca 300 barn i magen som dör (i Sverige) av 120000 och det är rätt gött att veta att en har statistiken på rätt sida. Jag tycker definitivt att man borde ta ut segern i förskott! Jag ska försöka göra det, fast det är svårt såklart, men det är ännu jobbigare att gå runt och vara orolig jämt. Såg den fina hörnan ni hade! Det är ju jättemysigt att boa och fixa jue, önskar att jag kunde njuta av den biten oxå, men jag har lite väl starka minnen kvar sen sist.
din apa i etern.

2015-08-13 @ 12:36:28
Postat av: Malin

Vad ledsen man blir.
Jag önskar dig tusen turliga trygga lyckorus den här gången. KRAM!!!

Svar: Tack! Kram!
din apa i etern.

2015-08-13 @ 14:32:10
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: Becka

Den har ni gott om tid att ta fram och bädda när ni är hemma alla tre❤️

2015-08-13 @ 18:45:41
Postat av: Lisa

Jag förstår dig. Men tänk känslan när ni är hemma alla tre och i lugn och ro kan montera den där sängen. Om ni ens vill ha den, ni kanske blir samsovare?

2015-08-13 @ 21:57:35
Postat av: hogie

Säger som Becka och Lisa. Skit i sängen. Det hinns med. Om det ens vill hinnas med!

2015-08-19 @ 11:17:53
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0