Ratatouille oui oui!

Idag har jag lagat ratatouille, vilket är en fransk grönsaksröra. Kan vara en av mina absoluta favoriträtter oxå! Det är supergött och "fräscht". 
Här är receptet;

Och såhär gjorde jag;

Hacka auberginen först och salta! Saltet gör så att den inte blir så slaskig o blöt. 

Eftersom grön paprika är djävulens avkomma tog jag två röda. Gul hade varit gött oxå! 
Först stekte jag dock lök och vitlök. 

Och sen ba; I MED ALLT! Stek en litta sväng. 

Och i med tomatkross, hade en halv buljongtärning i istället för salt, samt svartpeppar. Ja och resterande kryddor o socker. 
Nu ska det koka. Helst länge. Minst 40 minuter (på medelvärme under lock) Rör om försiktigt ibland. 
Ratatouille är lite som lasagne, den blir godare dagen efter då alla smaker göttat på sig.

Ät med vadsomhelst till. Jag hade mathavre! Nömnöm!


Kommentarer
Postat av: emmy

nöm nöm! jag måste prova nån dag :)

2015-08-11 @ 12:38:03
Postat av: hogie

Satans gött det där alltså. Ha i lite bönor/kikärtor så får du lite bonusprotein också. (Om en gillar bönor då förstås)

2015-08-12 @ 11:31:02
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0