Åsikter.

Gah vad luddigt jag skriver nuförtiden, tror att min hjärna börjar förvandlas till trolldeg. Fick gå in och korrigera föregående inlägg lite då det lät som att jag hade ångest för att jag inte hann med sociala medier. Ni får ta saker med en nypa salt än så länge *amningshjärna*

När man blir förälder ska man ha klara åsikter om ca allt. Jag är med i en grupp på fejjan med mammor i den lokala staden (haha, gjorde dock bort mig i den när jag var morfin-full på förlossningen så nu vågar jag inte skriva där) och åsikterna haglar om allt. Jag är väl inte den där blyga violen utan åsikter direkt men det är mycket som jag har noll åsikter om alls. Jag vet inte vad jag tycker om hur gamla barn ska vara när dom får sitta vid paddan? Är paddan bra eller skit? Ska vide få svära sen? Varför? Gåstol eller inte? Barnkalas med släkt eller kompisar? Ska han få leka med saker i plast?? Osv osv i all oändlighet. 
Herregewd vad överväldigande det känns när man egentligen inte har en aning om det mesta som är barnrelaterat. 

Men tja, det kommer väl med tiden, åsiktsregistret och den gamle besserwissern inom mig lär ju vakna. Ser verkligen fram emot hur det kommer att utvecklas, både migsjälv som förälder och Vide oxå. 

Längtar så till det första leendet! Nu sover han mest eller glor lite surt.  När började era bebisar o le? 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Alfred var runt 3 veckor när han log första gången, men det där varierar väl rätt kraftigt har jag för mig?

2015-12-10 @ 13:15:58
Postat av: Kajsa

Ja, herregud vad mycket grejer man ska ha åsikter om och ta ställning till. Vissa är ju väldigt strikta med allt från noll tv/dator/padda tills de är typ tre (hur går det till?) och alla leksaker ska vara i trä och pedagogiska. Jag vill ju helst inte heller förgifta min unge men någonstans måste det ju finnas lite utrymme för undantag? Manfred har redan smakat både glass och bulle medan jag har bekanta som vägrar allt socker tills de börjar skolan. Svårt att hålla på vissa grejer kan jag tycka. Men jag är kanske lat, haha! Angående leenden, Manfred kanske var en månad? Men å andra sidan, det kanske bara var magknip, vem vet?

2015-12-10 @ 15:26:07
Postat av: Idus

Har för mig att Livia va rätt seg med det mesta, kanske 7-8 v när hon började le..? Oh det ska jag kolla upp!

2015-12-10 @ 20:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0