VEGANSK BOUNTYKLADDKAKA!!!

 Häj
 
i lördags var David och Linda här, vi åt bountykladdkaka och jag kände mig lätt avundsjuk på Linda som är höggravid. Åhhååhåå, jag vill oxå föda igen!! 
 
Anywayz, hade bakat en göttig kaka vilket uppskattades av ca alla, plus halva Facebook där jag fick typ 500 likes. 
 
Så varsegod, helvegansk bountykladdkaka, ät och bli glad!!! 
 
Gjorde kladdkakan efter detta recept (sorry, kan inte göra klickbara länkar på paddan??) 
 https://vegankocken.wordpress.com/2014/02/23/vegansk-kladdkaka-med-eller-utan-lakrits/
 
 
Sen ställde jag den i kylen i ett par timmar så den fick svalna lite.

Kokosfyllning;
200 g smält margarin 
1 påse (200 g) kokos
2,5 dl florsocker
3 msk sojamjölk 

Garnering:
200 g mörk choklad
1/2 msk olja 

Bred ut kokosfyllningen över kakan, smält chokladen och blanda i oljan och bred över kokosen, låt svalna i kylen och sen ba ÄT o fäll några tårar of happiness.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0