Onödiga inköp

Hah! Angående förra inlägget ska det bli intressant att se hur mycket skit man köpt på sig som man absolut inte behöver. 
Förra gången köpte jag ju oxå en skötväska fast på stadium för typ 150 spänn men Jonas använder den som jobbväska nu, därav lyxköp av onödig (?) väska. Hoppas dock att den kommer till användning....

Nästa grej som jag tänkt köpa är en sån där vibrerande babysitter. Vad tror ni? Bra eller anus? 
Och har ni några skitbra tips på saker som ni inte klarar er utan? Och ännu roligare - köpte ni något som ni aldrig använde? 
(Bebisrelaterade grejer alltså) 

Mitt bästa preggo-inköp är amningskudden (eller gravidkudden?). Har haft den sen början av graviditeten och använt den non-stop, den är så JÄVLA BRA!!!!! Älskar den. 




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Babynest! Användes flitigt i ett år och tvättades så många gånger att det fick slängas. Men absolut bästa köp tillsammans med amningskudden. Babygym och babysitter användes också ganska mycket men kanske inte första tiden... Hade dock bara en vanlig babysitter men en som vibrerar är säkert ännu bättre! Kommer inte på så mycket annat? Vi köpte ju en svindyr bärsele som användes noll gånger eftersom vi tyckte att den var så himla krånglig att få på? En såndär ergobaby. Dock hört andra lovorda den så får man ordning på på/av grejen så är det nog smidigt! Herregud, snart har ni en bebis! Så himla fint ju :) Jag är orimligt peppad!

Svar: Ja babynest verkar vara rätt populärt! Har ett som mamma sydde och det är i något fancy tunt tyg, så om ungen gillart lär det inte hålla skitlänge...
Ergobaby verkar skitsmidigt! Synd att det inte funkade. :/
Haha gött att du oxå är peppad!! 💪👏
din apa i etern.

2015-10-16 @ 18:31:16
Postat av: Karin

Vi hade en vibrerande babysitter till wilma men hon tyckte inte den var någon större hit. Vi hade henne mest i sitt lilla babygym (täcke & en lekställning) och sitt babynest som hon älskade.

Bärselen var toppen! köpte jag begagnat. Wilmas alla saker är visserligen loppis eller begagnat :)

Svar: Ja den ska bli spännande att testa! Skräll att Wilma gillade babygymet mer, hon verkar så himla nyfiken!
din apa i etern.

2015-10-16 @ 21:33:07
Postat av: Becka

Babynest absolut! Guld värt, vårt är tvättat och redo att följa med redan till bb 👍
Köpte svindyr ny babybjörn babysitter som ligger kvar i lådan, Oscar satt typ 3 gånger och hatade den! Han ville va nära, därför va vår ergobaby bärsele ett oumbärligt köp för oss;) han bodde i den alltid, sen när han vägra ligga i vagnen, vid tre månader, satt han i selen på alla promenader. Annars hade jag aldrig kommit ut 😳 en ergobaby 360 e bäst, så bebis kan titta framåt.

Svar: Ja det är många som lovordat ergobabyn, har fått en av Sudden som är ergonomisk iaf, tror dock inte ungen kan sitta framåt? Men om det blir en stor hit så vill jag nog investera i en ordentlig bärsele! 👍
din apa i etern.

2015-10-16 @ 21:33:42
Postat av: kret

Mina tre har älskat vår babysitter, som vi köpte på coop för 199 kr.
Sydde ett fint babynest till Elsa som hon vägrade ligga i. Sydde en amningskudde som jag aldrig kom ihåg att använda.
Använde bärsele jätteofta till Tiia, aldrig till Elsa.
Mjukliften köpte vi till Elsa och använde flitigt, men saknade den inte till de andra barnen.
Förrästen kan du få vår bärsele om du vill, men den är sliten och lite trasig i tyget. Baby björn

Svar: Haha vad olika det kan vara ändå! Man får väl testa sig fram... Tack va snällt men har redan en bärsele! 👍
din apa i etern.

2015-10-17 @ 19:44:23
Postat av: Therese

Babynest! Håller med alla andra :) vi hade en mamaroo babysitter som vibrerar, var värd varenda krona då man kan vicka ner den i lill läge och kan användas till spädbarn :) vår lilla kille hade mycket ont i magen till en början och vibrationerna skakar ur gaser och bajs :)

Svar: Låter ju perfekt!!
din apa i etern.

2015-10-17 @ 20:57:53
Postat av: Fanny

Babynestet var guld värt, jag sydde ett eget som är längre än vad de normalt är och därför använde vi det ända tills Finn kunde vända på sig själv =)
Jag sydde även sovpåsar att ha istället för täcke/filt på nätterna, och de var sjukt bra =) Ser ut som en påse med mudd upptill som man stoppar bebis i och drar upp tills mudden sitter i midjan.

Och sen bärdon, jag skulle inte klara en dag utan bärdon. Till nybörjaren rekommenderar jag en trikåsjal, det är mjukt och mysigt och man knyter på sig den först och stoppar sen i bebisen. Det går även att ha den på sig och plocka i och ur bebisen. Aldoria och Sino är svalare trikåsjalar, andra märken är tjockare och varmare. Bärselar finns det många bra, jag har testat Ergobaby och Manduca och ergon är ingen favorit, men jag vet att det funkar för många.
Vill du ha tips eller hjälp så finns en stor nationell grupp på facebook som heter "Bärsjalar" och en mindre lokal grupp som heter "bära barn Värmland".

Hittills onödigaste inköpet var att köpa en ny barnvagn. Den är knappt använd (vi bär istället) och står mest och samlar damm.Amningskudde fick jag i julklapp och den är heller inte använd så mycket, det går lika bra att bulla upp med vanliga kuddar.

Hälsningar från Fanny (som tidigare hetter Thyberg) som smygläst din blogg väldigt länge =)

Svar: Haha nämen tjena Fanny!!! Sjal tycker jag låter svinmysigt faktiskt! Sen vettefasen om jag kanske är för lat för att lära mig tekniken... Men det är säkert inte så krångligt som det verkar. Kommer iallafall kolla upp det, särskilt om bebis inte gillar bärselen. Tack för tipsen! 👍👍
din apa i etern.

2015-10-18 @ 23:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0