Den stora grötpsykosen.

Några gånger per år hamnar jag i svår grötpsykos. 
För några veckor sen hände något som var det bästa som någonsin hänt sedan Norge blev självständigt (ja vad skulle vi med Norge till?), Jonas yttrade dom magiska orden; "ska vi sluta äta middag?" Det var ett magiskt ögonblick och en ensam tår of happiness rullade ner för min kind. Jag svarade såklart ja. 

Då jag får halsbrännan från hell av ca 85% av kostintaget var det här fantastiskt. Och jag har ätit gröt i alla former senaste veckan. Både till kvällsmat och frulle. Det går inte att misslyckas med gröt. Och gröt ger ingen halsbränna! Ibland kan gröt anses vara sexigt, men det är inget jag ställer mig bakom. 

Här är bilder på mina favorit-grötar. Gröter. Gröts? 

Risgrynsgröt i körv! Jag gjorde även en egen variant för ett tag sen med vanilj-sojamjölk och åt tillsammans med jordgubbssylt, smakade EXAKT som risifrutti. Men den här var köpt. Ihop med kanel då. 

Klassiska gröten. Havregrynsgröde gjord på 1dl vatten 1 dl mandelmjölk, 2 tsk jordnötssmör, kanel och kardemumma. Ultralätt o ultragött!!!

Man kan variera gröt på många sätt, true story. 

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0