En vanlig dag typ.

Tack för lite inputs angående kattnätet, som förstagångsförälder så blir man ju rätt sketanervös över ca allt. 
Men jag beställde faktiskt ett! Får väl se hur det går! Sen får man väl ha lite möramys istället då. 

Igår hade vi en bra dag! Har börjat sträcka på gammelhöften och ta lite promenader, så ofta det går, både jag, körven och Jonas blir glad av det. Älskar att bo här. Har för övrigt inte mått såhär bra i hela mitt liv tror jag. Det känns lite som att halva livet varit en lång promenad till detta. Och det kommer bara att bli bättre, det vet jag. ;) 

En tölig grej är att jag tror mensen e på g. Det var en evighet sen jag hade mens. Så längesen att jag knappt minns hur mensvärk känns. 
På tal om mensvärk så grunnar jag på preventivmedel? När jag var hos barnmorskan sist så hade jag kommit på ett jag kunde tänka mig och det var novaring, men det fick jag inte ta pga för tjock. (Det var då hon började tjata på mig om att jag kunde få hjälp av en dietist. Alltså hon sa det 100 ggr. Sen tvingade hon mig att väga mig, "för skojs skull". Vet ni, jag har varit tjock i halva mitt liv, jag kan ALLT om bantning, kost, näringslära och kalorier. Önskar att vården kunde lära sig lite mer om fatshaming istället, det vore ju något! Synd på en annars så fantastisk barnmorska.)
Dom andra alternativen är minipiller. Sist jag tog minipiller så fick jag mens i 129 år, så nääääeee. 

Däremot grunner jag på natural cykles, som är en temperaturmätare. Helt naturligt! Men:
Den e inte helt säker. 
Jag orkar inte bli preggo igen just nu. 

Men vi får väl se hur jag gör? Har hört både bra och dåligt om NC. 

Nej, nu ska jag kissa.

Hejdå. 

Mvh orkar aldrig fixa håret längre. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kopparspiral är inget alternativ? Jag tyckte det var toppen att inte behöva tänka på något alls utan att det skötte sig själv. Sen blöder en ju lite mer och får lite mer mensvärk tydligen. Kanske inte är så lockande.. Men helt hormonfritt and thats nice!

Svar: Ja det är sant! Men jag vettefan, är feg och tänker att det gör svinont att sätta in...
din apa i etern.

2016-02-03 @ 07:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0