Apan goes veggo!

Nä hörrni, nu har jag slut på argument för att kunna rättfärdiga mitt köttätande. Det finns faktiskt inga argument över huvudtaget förutom att "det e gött" eller "praktiskt".
Att käka ekokött är heller inget vidare då djuren eventuellt har ett gött liv vilket dom borde få fortsätta att ha. 

Att det är praktiskt vettefan oxå, det finns så himla många vego-alternativ överallt att det är lixom inget märkvärdigt längre, det finns så himla många alternativ! 

Det finns 100 anledningar till att vara vego och ca 0 till att äta kött, så det känns som ett steg i rätt riktning. Nu sitter det antagligen någon som läser det här och kanske blir lite sur och kränkt och vill säkert skriva en kommentar om hur bra eller gött kött är, men gör inte det, ta ett djupt andetag, räkna till tio och kolla på "cowspiracy"
 eller "forks over knifes". 

Jonas är ju vegan och hans största anledning är för djuren. Han brinner och älskar djur, därför äter han dom inte (doh). Jag väljer bort kött främst pga miljöskäl. 

Men jag dömer ingen egentligen, folk får väl göra som dom vill men jag hoppas att folk får upp ögonen för alla smaskiga och svinbra vegorecept och alternativ som finns där ute och byter ut kött lite oftare, det är så himla lätt! 

Om en ändå håller på o jobbar på sin klimatångest så passar jag på o ger ett svinbra tips, Malin Svedjeholm (som för övrigt är skaparen av Plåstra) har med en massa andra skitbra serietecknare släppt en bok som heter "jag vill inte göra slut: serier för klimatet" (köp här: http://www.bokus.com/bok/9789198180626/jag-vill-inte-gora-slut-serier-for-klimatet/) 
 
(P.s om någon har frågor eller så om vegomat eller veganmat så äre bara o köra!) 
Pöss




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Bra beslut! Heja Vego-Apan!

2016-01-24 @ 23:12:17
Postat av: Malin

Men tack för länken! Vad glad jag blir! :)

Svar: :*
din apa i etern.

2016-01-26 @ 08:07:32
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0