"Hur hinner du?"

Många frågar mig hur jag hinner med grejer, typ som att baka, laga mat osv. Men vet ni? Det är för att bebisen har en pappa som är fullt kapabel till att handskas med sitt barn. Vide har dessutom en pappa som jobbar skift vilket innebär att han är hemma mycket, vilket är jävligt gött. 
Dock inte lika gött när han jobbar skift och jag har gnällongen i 13 timmar i sträck. Nej jag överdrev lite, han är inte alltid gnällig, idag har han en skitbra dag (vide alltså, inte Jonas) och verkar nöjd. 

Saker jag fått gjort idag - kammat bort all skorv (hade i en fet kräm, som verkar ha slagit sig till ro och börjar titta på inredning, kan man tvätta håret med diskmedel??) 
Badat ongen. Helt själv. Det var skitsvårt eftersom jag satt på huk och jag är lika stel som en gammel fransos. 

Sådär ja. 
asså kolla schletna morsan! Har helt plötsligt åldrats väldigt fort??? Jaja, vem bryr sig när man har bullar i frysen.

Kommentarer
Postat av: Becka

Jag badar Iris i handfatet i köket. Bara skrubba ut ordentligt innan. Hon vill ändå inte bada mer än Max 2 min så är onödigt att fylla upp en större balja. Då står man ju upp å badar också - skönt!

Svar: Ja! Det låter så smidigt men vi har världens minsta sink tror jag...
din apa i etern.

2016-01-27 @ 18:06:39
Postat av: Becka

Jag badar Iris i handfatet i köket. Bara skrubba ut ordentligt innan. Hon vill ändå inte bada mer än Max 2 min så är onödigt att fylla upp en större balja. Då står man ju upp å badar också - skönt!

2016-01-27 @ 19:20:14
Postat av: Emilia

Shit en PAPPA alltså? Som KAN ta hand om SITT EGET barn? O M G! Typ..
Blir så trött på folk som frågar "Var är E?" så fort hon inte är med mig.

Vad använde du för kräm? Vi har fortfarande inte fått bort all skorv. Brukar smörja med babyolja en stund innan bad och sen kamma och gnugga bort det som lossnar.

Vi har slutat bada i badbalja, mycket smidigare och mysigare att bada tillsammans i stora badkaret :) Eller ett snabb-bad i vasken i badrummet.

Svar: Ja man sitter inte fastlimmad med ungen jämt heller?

Krämen heter sylvase! Den funkade mycket bättre än olja, men det var nog för han hade så himla mycket.

Åhh!! Jag badade oxå med Vide i badkaret förut, men dit vi flyttat finns inget badkar!! :''(
Ska skaffa en liten pool till oss i sommar tänkte jag!
din apa i etern.

2016-01-28 @ 15:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0