Mysigt o va mammaledig!

Fan vad mysigt det är att vara föräldraledig! 
Vi börjar dagen med en lång och utdragen sovmorgon, ibland får jag nästan väcka honom för att dagen lixom försvinner. Hihi.
Han sover hela nätterna.

Sen tar lillsnutten en låååång nap på förmiddagen så att jag kan bajja, tvätta håret och sminka mig - fresh mom 4 everrrr!

Då får jag väcka honom igen och så ger vi oss ut på en promenad bland fåglar och bär i bygden. Så mysigt! Särskilt nu när foglossningen är helt borta. 

På eftermiddagen är han så glad o kvittar som en liten fågelunge, då leker vi massor och han skrattar så han kiknar. 

Hinner alltid att laga mat och mysa med katterna samtidigt, så maten står alltid på bordet när MANNEN kommer hem. Hinner ha en liten mysig familjestund innan Vide tar natten, då ba myser jag och MANNEN i soffan tillsammans, kanske smuttar på ett glas vin, stannar uppe till 23.30 ungefär för att carpa dagen.

OBS skrivet med grov ironi. 

Har än så länge bara en sak att säga om att vara föräldraledig - Pheeeeewwwwwwffffhhhhh

(P.s Vide spyr aldrig så jag e alltid fräsch!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0