Hurra för Norge!

Som trekvartsnorsk är ju 17:e maj lite speciellt ändå. Farmor var norsk och superawesome (det lilla jag minns). 
Önskar att vi hade något liknande firande här (det har vi iofs, midsommar). Känns som att många rasister gärna drar rasistkortet på 17:e maj och menar att det ej går o fira Sveriges nationaldag som Norge firar sin för då är man rasist. Sjukt märkligt resonemang. 

I sann norsk anda ska jag till Karlstad och skriva antagningsprov för att återigen försöka komma in på vårdadministratörutbildningen. Jag har hoppet uppe, men är mest nervös för intervjun. Jag gör mig inte så bra på intervjuer tror jag, blir för ärlig och pladdrig. 

Så, god Dag och tänk på Norges sälar o fjordar i dag! Pözz. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0