Apans goes diktator

Ja nu känns ju världen full av möjligheter med en Trump som president!
 
Jag känner att vi kanske kan gå ett steg längre och kanske omfamna och välkomna en diktaturstat. Som Bert Karlsson sa "folk är dumma i huvudet och vet inte vad dom röstar på, vi borde ha en diktator, och fungerar det inte så kan vi avsätta hen" (tror dock inte Bert Karlsson använde sig av ordet "hen", hehe). PRECIS så enkelt är det med en renodlad diktatur.
 
Om jag hade varit en diktator:
 
1. Hade spräckt bostadsbubblan en gång för alla så att vi kan börja om, göra om och göra rätt lixom En mille är inte rimliga pengar för en etta i apans diktaturstat!
 
2. Bygga en mur runt Gotland och kallat det för hem.
 
3. Skickat snö till Stockholm så att dom kunde träna lite på trafikkaoset på sommaren.
 
4. Avsatt kungafamiljen. Tror att Kungen hade passat att jobba på en båt. Kan det vara hatten?
 
5. Tvingat alla att sluta äta kött. JA!! Nu är jag en hård diktator, men i mitt land tar vi hand om naturen, djuren och låter kossorna gå fria enade som nation. När jag ändå håller på med miljöflummet vill jag införa lag på att ALLA människor måste äga minst två batikfärgade plagg.
 
6. Gratis lokaltrafik. Imorrn ska jag ta bussen till Kristinehamn, det tar tio minuter att åka dit, vet ni vad jag ska betala?? 50 SPÄNN! Det är inte ens ett skämt.
 
7. Slokhatt på fredagar.
 
8. Matriarkat - såklart. Töligt för dig Lasse som tjänar mindre än Ann-Marie fast ni har jobbat här lika länge!
 
9. Korv med bröd ska finnas med på alla restaurangers menyer.
 
Nåt sånt va? Vad tror ni? Visst hade jag haft den bästa diktaturstaten? Rösta Ja till Apan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaa!

2016-11-14 @ 13:31:05
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0