Siluett

Hejsan!

Har jag sagt egentligen vad jag jobbar med? Jag minns inte om jag skrivit sådär skitmycket om exakt vart jag är??

Ok, jag jobbar på ett företag som heter siluett och är inhyrd från ett bemanningsföretag. Mina huvuduppgifter är att plasta in grejer o packa pallar. Siluett tillverkar bakformar i alla olika formar (jobbskämt).

Helt ok! Jag trivs verkligen med att jobba och har saknat det svinmycket. När jag var 16 bast fick jag mitt första jobb, jag städade trappor i kil på fredagar, och sen dess har det lixom rullat på. Dom senaste två åren har jag knappt jobbat alls pga ont eller oro och mitt självförtroende har fått lite stryk pga det, så nu känns det så jävla värt att äntligen kunna knega igen!
Jonas är asbra på att vara föräldraledig och jag misstänker att han gillar det mer än vad jag gjorde. Jävlar vad han tvättar och lagar mat!
Någon har väl reagerat på att jag jobbar och ej är hemma med vide längre och uttryckt att det är "tidigt", men alltså, han är ett år och Jonas är lika bra förälder som jag. Jag önskar verkligen att vi hade kunnat dela helt på det, och blir det fler childs så lovar jag att Jonas kommer att få ta merparten av föräldraledigheten. Jag tror det passar oss bättre så faktiskt.

Det värsta med o jobba är att man blir svintrött. Sover som ett piggsvin på kvällera o däckar i högkristlig tid.

På tal om sömn så tänker jag nog gå o lägga mig nu, världen känns inte direkt ljusare med Trump som president heller. Känns som apokalypsen är här, en stor orangefärgad ostbåge med ful frisyr och som inte har en aning om vad han sysslar med. Å andra sidan, om Trump kan bli president så kanske jag kan bli stadsminister? Eller katten kan bli utrikesminister? Hallampan kan bli invald som förstesekreterare i EU-parlamentet i Bryssel. Allt är möjligt i en uppochnervänd värld.
Tänker absolut att jag borde skriva en politiskt rapport om det här.

Nej godnatt var det ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0