Inge grönt.

Läser bloggar där folk odlar allt möjligt. Ser så mysigt o härligt ut, plus vilken tillfredsställelse att äta sin egenodlade mat!!!

Ja det händer nästan varje år att jag försöker odla något. Men alltså mina händer är nog mer åt det bruna hållet istället för gröna, för något ätbart får jag inte fram.
Kolla:

Skåda GURKA o tomat!!!
Citrusträd o mer tomat.

Ni ser ju!! Inte en jävla tomatjävel! Gurkan var faktiskt på G ett tag sen skruttade den ihop o ba "nej?". Hade tillogmed lyxen att få färdiga plantor av Åsa (tack!) för mindre chans att döda dom. Nu har jag iofs låtit dom dö av flit då jag insåg tomatmissbruk. Eller utebruk av tomat. Icke-tomat.
Men jag försökte verkligen i år! Vattnade varje dag, plockade bort fula kvistar o sånt.
Är fan besviken på riktigt.

Men vafan, kommer garanterad över tomatsorgen o lär absolut försöka nästa år igen. Det är ungefär som med lösgodis. Jag hatar ju lösgodis, men två ggr om året köper jag det ändå för att det ser trevligt ut och hur kan man inte gilla lösgodis??? Slutar alltid med att jag slänger eller ger bort. Det funkar lixom inte.
Synd men sant, ändå helt omöjligt att acceptera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0