Halsfluss.

Känns som att jag hunnit återhämtat mig bara lite efter fredagens terrordåd i Stockholm. Det känns förjävligt att sån här skit händer. För att få oss rädda. Jag är glad över att jag har plockat bort rasisterna på fejjan, men det känns som att jag kan läsa deras statusar ändå, saker som att "vi får skylla oss själva som öppnar gränserna," och liknande. Det gör mig lite nervös över att gå till jobbet, kommer man få se oroliga människor fast fyllda med kärlek, eller kommer folk bli bittra rasister?


När jag jobbade i Karlstad-Vålberg hade jag en kund som var rasist, första gången jag klippte och färgade hen så gjorde jag det väldigt klart vart jag stod i frågan och efter det så pratade vi aldrig mer med varandra förutom det nödvändiga. Jag har funderat på om jag gjorde rätt i att fortsätta ta emot hen. 

Övrigt så var jag hos doktorn idag. Jag har haft feber sen i fredags och käkat friskt med alvedon. Igår var vi i stugan och kämpade rätt hårt med att måla knutar och fönster, samt skrapa färg. Dålig idé, men jag är ganska envis. Idag hade jag så ont i halsen att jag inte kunde svälja, halsen såg ut som en salami invärtes. Doktorn sa att jag hade väldigt hög sänka och skrev ut antibiotika mot halsfluss. Väldigt töligt. Hoppas jag slipper febern inatt och att det går över fort. 

Puss och kram o ta hand om varandra. 

(P.s ursäkta för luddigt och dåligt skrivet inlägg, har feber nu med.) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0