Smärta i hjärta

Så tyst i huset!!! Jonas knegar natt och vide sover. Jag sitter i soffan med ett kattdjur i knät och tänker på saker. 

Runt 22-23 varje kväll så börjar vide gny och vill sova brevid mig. När han ligger där och snarkar brukar jag tänka på Jonna. Det kommer lixom alltid då, på kvällen när hjärnan är relativt tom. Skäms alltid lite. Känns som att jag tänker för lite på henne. Skäms ibland över att jag inte skriver mer om henne på bloggen. Att folk kanske tror att jag glömt och gått vidare. Det gör man ju inte, hon finns alltid där ändå på något sätt, som ett hål i hjärtat. Då blev det verkligen trasigt på riktigt. När hon dog ville jag dö, jag såg ingen större mening med livet alls. Kändes som en jävla omöjlighet att fortsätta leva som förut, att fortsätta vara samma person ens. 
Jag tycker inte att jag är samma person nu heller, det känns som ett före/efter moment i mitt liv. 

Ibland pratar jag med kunder om sorg o smärta och sånt och jag brukar säga att det det blir inte bättre men det blir lättare att leva med. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0