Spjälsängar.

Vissa saker triggar mig på ett jävligt negativt sätt. Jag har eventuellt skrivit om det förut, det här med spjälsängar. 

Om jag ser någon outa sin graviditet så blir jag så jävla glad nuförtiden, känner ba "ååååååhhh *hjärtsmiley*. 

Och så går tiden, och sen ser jag att den då höggravida börjar sätta ihop spjälsängen och köper små babykläder och börjar boa. Det är inget konstigt, men varje gång jag ser det känns det som jag faller bakåt och får panikkänslor. Och jag tänker alltid "MEN GU VAD GÖR DU????? Tänk om...?????"

Och blir så orolig. Alltså skitnervös och följer människan maniskt oavsett om jag känner hen eller inte. Det går bra den här gången oxå. 

Men jag tänker alltid på nästa gång. Det kommer komma någon gång när det inte går bra och det finns inget jag kan göra åt det och fan vilken ångest det ger mig. 


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag har läst din blogg ett tag och så även när Jonna kom. Jag grät då, blev helt tagen i flera dagar och pratade med mina vänner om hur orättvist livet är. När jag blev gravid var jag så fruktansvärt rädd att något skulle hända in i det längsta. Först efter halva graviditeten vågade jag börja köpa lite saker. Så jag förstår hur du tänker, och herregud inte konstigt att du tänker så!!
När jag började läsa det senare inlägget och läste om spjälsängar trodde jag ni hade en till på G hehe.. ta tand om er!

Svar: Men huh!! Så himla jobbigt att vara orolig så länge i graviditeten, men ibland är det svårt att inte vara det.. haha nej!! Inga fler knoddar på g än på ett tag! Min gamle livmoder vill vila lite. Haha
din apa i etern.

2017-01-26 @ 08:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0