En dag i Gbg.

God dag!! Igår var vi i götelabörjj ju! Vädret var tummen upp och sådär. Bussresan ner var helt fantastisk.

Vi sa knappt ett ord till varandra utan försökte sova, njuta och må gött. Jag lyssnade på poddar. Just nu lyssnar jag på:
- seriemördarpodden
- mordpodden
- under huden med kakan Hermansson 
- P3 historia 
- P3 dokumentär.

Ja, jag är lite sjuk i huvudet som tycker om att lyssna på mordhistorier, men jag är ej ensam!!!

Ok. Väl framme vid Gbg så var jag ej sugen på Liseberg pga starkt karusellhat. Så vi gick till universeum. Då kom vi på att vi var vegetarianer och tyckte bara SKITSYND om djuren som var inlåsta. Avverkade universeum på typ 45 minuter. Hade asdåligt samvete som bidragit till någon slags djurplågeri-verksamhet. Usch! Dumt beslut.

Av någon anledning gick vi till Liseberg ändå. Vet inte alls hur det gick till men Jonas nämnde något om "buffé" och sen är det suddigt. 
Åt vegetarisk buffe som var asgod! Drack en öl och helt plötsligt stod jag i en kö till en bergochdalbana som hette Balder. Den jäveln! 

Satte oss i vagnen och jag ångrade mig starkt där, ölen hade slutat verkat (inga problem alls att bli full på en bärs nuförtin). Sen åkte vi. Jag trodde seriöst att jag skulle dö och det var fan dom längsta minuterna (minuten?) i mitt liv. Kom ihåg varför jag hatar karuseller. Varför i helvetet vill man utsätta sig för total fasa!!??? 
Är väl gammal som inte fattar skiten.

Efter det hittade jag biergarten men dit ville inte Jonas gå. Kändes som det bästa stället på Liseberg. Valde lisebergshjulet istället. Det åkte högt upp sakta sakta, plus att det fanns ac. Kändes bättre i hjärtat för en gammel pensionär.
Sen pajade höften och vi vilade lite, plus haltade runt till såna där lyckohjul och hoppades vinna en skitstor marabou. Det gjorde vi ju inte. 

Åkte hem och sov en hel natt ostört. Förlåt men fan va gött,saknade ungen väldigt mycket ändå.



Glad Smoofie! Buffé!
Den var bättre.
Go utsikt ändå!
Ont o svettig.
Attackpussade, eller ja, försökte iaf!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Balder är underbar! Annars hatar jag saker som går högt upp, så Lisebergshjulet får mig nästan att svimma.

Seriemördarpodden, det är Dan Hörnings va? Jag känner honom och lyssnar på några av hans andra poddar, men mord tilltalar mig inte :P

Svar: Haha, huhäääh för Balder! Önskar dock att jag gillade bergochdalbanor, jag gillar det i praktiken. Ja! Dan hörning! Han är duktigt tycker jag, hälsa honom det! :)
din apa i etern.

2017-06-19 @ 08:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0