En te.

Asså ibland är jag ju jättesugen på en onge te men jag förstår inte hur mitt liv kommer att bli då? Alltså jag kunde inte alls föreställa mig hur livet med barn skulle bli innan jag fick barn men jag ser bara kaos med två ungar? Ser vide som springer runt o skriker o är sur över något eller rastlös och så sitter jag där med en bebis som oxå skriker oxå får jag bara panik. Hur ska det gå till? Eller ja, jag fattar ju att det är möjligt men min hjärna kan inte alls koppla hur det ska gå ihop. Men samtidigt - kul för vide med ett syskon! Men töligt med en bebis. Bebisar är ju så gulliga men så himla jobbiga oxå. 

Och sen det här med o vara preggo igen? Alltså BLÄ! Pallar kroppen det? Borde börja träna igen så som underbara Clara gjorde inför sin andra graviditet. Så man blir lite stark innan? Men hur fan ska man ens hinna det???? Hur hinner folk ens träna? Fattar inte.

P.s kan inte ni med två barn lugna mig lite? Typ säga att det faktiskt är möjligt och går rätt bra. 



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Lina,

Livet med två barn är kaos. Framför allt om man lyckas ha en stor unge med tre-årstrots samtidigt. Men allt blod, svett och tårar är värt det för att de ska få vara syskon. Hade det inte varit för att jag ville ge min dotter ett syskon så vet jag faktiskt inte om jag hade valt att bli gravid igen. Att vara gravid är banne mig ingen dans på rosor.
Ang träning så älskar jag personligen att träna men lyckas ändå inte ta mig till gymmet. Två barn är två heltidsjobb. Klockan är nu kvart i sju på kvällen och jag tänker faktiskt sova. Sååå slut är jag. Tack för mig. Lycka till :)

2017-06-30 @ 18:44:55
Postat av: Kajsa

Lina! Det går! Nu lider ju jag av dåligt samvete likt en katolsk tant enligt min snubbe men det är väl det jobbigaste. Att känna sig otillräcklig hela tiden. Men det går bra för det mesta! Vissa dagar är ju pissjobbiga men jag är såå glad att vi har två små galningar nu. Många gånger har de roligt tillsammans redan och Juno har avgudat sin storebror från dag ett. Manfred har kanske inte haft lika villkorslös kärlek, hehe. Men han är ändå väldigt tålmodig med henne och nu när lillasyster går och leker mer så har de faktiskt roligt tillsammans! Det är ju det finaste jag sett. Angående att vara stark när man blir preggo är ju inget jag har erfarenhet av men nu känner jag ju att lite muskler i mage och rygg vore najs. Har börjat träna på gym ett gäng gånger i veckan men så bor vi ju hundra meter från stället så jag brukar smita iväg en timme på kvällen. Tycker dock det är svintråkigt att träna. Mysigare att äta glass i soffan. Mvh tjock 4-ever

2017-07-01 @ 09:51:19
Postat av: Karin

Kolla in Olga rönnbergs sida på Facebook. Väldigt duktig på mamma-träning😊 Sen räcker det med lite hemmaträning, 30 min på kvällen. Köp olgas bok -träning för mammor (eller nåt sånt 😄). Superbra tips! Jag är själv en trött och lat jäkel men den boken är lite motiverande iaf!

2017-07-02 @ 12:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0