Snälla o elaka bebisar.

Träffade förresten linneas (det är pappas sambos barn) som just fått child! Så himla gullig unge! Vill ha tio bebisar! Och ungen var så tyst? Har aldrig någonsin träffat en bebis som är så tyst någonsin! 
Det var mycket prat om att det var en sån snäll bebis. Jag förstår vad dom menar med snäll, men alla bebisar är snälla. Dom som skriker mycket är lixom inte födda elaka. 

En gång hade vi någon övning i skolan där vi fick ställa oss på varsin sida, om man trodde att alla föddes som snälla eller elaka. Jag ställde mig på elaka sidan, var den enda där tror jag. Men näj, det är så tydligt med små childs, klart man föds som god. Barn är så himla oskyldiga och ovetandes om all skit som finns. Tycker det är så fint, vide fattar ju inte att det finns folk som är elaka lixom. Sen är ju barn egoister utan dess like men det är inte jämställt med elakheter utan är en överlevnadsfråga. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0