Vinbox

Jag har suktat lite efter en bag-in-box på vin. Jag tänker att det vore ju trevligt o ta sig lite vin ibland, de e ju gott! Mina smaklökar när det gäller alkohol ligger väl på gymnasienivå, typ punkbärs, billig öl, lyx: Mariestad.  Köpte i och för sig en flarra med bubbel för ett tag sen, det var gott och dyrt, men man kan ju inte dricka bubbel själv. (Jonas dricker typ aldrig). 

Idag gick jag in på bolaget och fick hjälp med att välja en "sån där vinbox!". 
Systemsnubbe: vill du ha hjälp?
Jag: ja! Jag vill testa en vinbox. Det ska vara sött, fruktigt typ. 
Systemsnubbe: ok! Vad tänkte du ha det till? 
Jag: eh, kanske mat.
Systemsnubbe: vad för mat?
Jag: vegetariskt.
Systemsnubbe: eh, du får nog vara lite mer specifik.
Jag: jag vet inte.... 

Kändes som att han genomskådade mig, jag vill lixom inte bara ha det till mat? Gärna innan maten, under maten och efter. Finns inget allroundvin som passar till allt? Är det så jävla känsligt eller är jag smaklös? 
Iallafall, han funderade en stund och hämtade en vinbox, kände att jaja det blir väl bra. Den var ganska god. 
Slut på vinboxhistoria. 

(null)
Vin innan maten. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad blev det för vin då??

Svar: Minns inte men de var gott!
din apa i etern.

2018-09-09 @ 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0