Julblogg #24 - GROD HJUL!

Julkänsla: ja...eh...lite?
förväntningar: levande död
lussekatter: nej, det är för tiiidiiigt!
dagens fattiga riddare: tomten?

Ja, idag är det ju alltså Julaftonen. Attans! Jag har inte kunnat sova ordentligt natten till julafton...någonsin. Det är mina föräldrars fel. När jag var liten så låg det alltid en julklapp under granen på morgonen (och så fick vi resten lite senare), när klockan var runt fem-sex, rusade brorsan och jag nerför trappan och slet sönder pappret till julklapparna som hungriga hyenor. Så oavsett om jag är helt medveten om att det inte ligger några julklappar under granen som jag får slita upp vaknar jag alltid astidigt och exalterad för att sedan bli lite besviken och rastlös.

Synd att det inte finns någon jäkla snö ute. Men skitsamma,
JOD GUL!

mamma bakar fullt sjå
hemmbryggt öl i min vrå
Nisse liten o söt
amfetamin i sin gröt?
julkorv gjord av katt
med tillsatser av stulen hatt.
tomten blir röd,
om han blir skjuten och död.

Dagens Lucka:
Det visar sig att den riktiga tomten äger Skara sommarland och ser ut som en bäver. (gissa vem!)

//Gott nytt hår och en fläskig jul önskar Lina

Kommentarer
Postat av: Danne

Gud Jul!

2007-12-25 @ 12:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0