english please?

Klippte min första engelska kund idag. Eller ja, han var inte från england, gissar hejvilt på Frankrike("etagelémedtreskedivedboa?"). Och som ni säkert redan fattat är inte jag något vidare på att språka på engelska (om jag inte har druckit öl, då blir jag skitduktig!), däremot fattar jag allt. Vi hade inga vilda diskussioner om hurvida EU påverkade klimatförändringarna eller inte, direkt...

apan: eh...yez, how would you lajk it?
killen: same hair but different.
apan: vasadu?
killen: shorter, but the same style..
apan: yes, I can do it!
*låååång tystnad, illröd apa*
killen: the hairdressers always says I´ve got really thick hair!
apan: (hysteriskt fnittrandes) hihi, yeeeeez, you do! öh.. (pillar på saxen)
killen: do you have technical problems?
apan: ehehehe (mer fnitter..) yez... eh...how would you lajk your..öh..polisong...eh..the sides? you know...öh..here?
killen: shorter please.
apan: yes you are (???wtf?)
*ännu längre tystnad*
apan: yess. ready!! do you lajk it or what??It´s perfect!
killen: hm..yes.

Okej, note to myself, bunkra upp med:
-öl
-engelskt-svenskt lexikon.
-eventuell tolk




/över and ut.

Kommentarer
Postat av: kaka

haha, fint med engelska kunder :)



Ska jag färg håret lila innan jag kommer? Eller är det bättre att skita i det med tnake på löshåret? Your choise :)

2008-08-27 @ 12:36:49
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: kaka

inte hela håret alltså, men det förstod du kanske.. ^^ är ju sugen på att ha det som var lila rött ist.

2008-08-27 @ 12:37:25
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hanna

kom till mig sa kan vi prata engelska tillsammans=) yes!

2008-08-27 @ 18:12:26
Postat av: apan

kaka: nej! gört inte!!



hanna: jaaa! jag är en jävel på engelska. men du, vad heter lugg på engelska? Inte amerikanska alltså.

2008-08-27 @ 19:24:02
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: hanna

lugg=bangs it's true!

2008-08-28 @ 19:27:18
Postat av: apan

hanna: jo jag gissade på det, men jag hade en kund som var engelsklärare som sa att det tydligen var amerikanska med "bangs"... hm...

2008-08-28 @ 22:29:39
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: hanna

nerd som jag ar...haha..kollade upp det o pa engelska heter det tydligen fringe. de du=) ar inte latt med alla amerikaner har ju

bah

2008-08-29 @ 03:20:28
Postat av: Sara

hehe, engelska är scary :S

2008-08-29 @ 15:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0