överflödig.

Igår vägde jag mig. Blev så förvånad att jag ville slänga minst tre dvärgar (nej förlåt, kortväxt heter det nog) i väggen och gå bärsärkargång i besticklådan. Jävlar, nu har jag gått upp i vikt igen. Typ...fem kilo. Så igår bestämde jag mig alltså för att bli jävligt nyttig. Började dagen med en duktig frukost, keso, yougört och ett ägg. Fan vad bra jag är.
Sen åkte jag till mormor och blev lite gödd med någon vrålgod gryta gjord på grädde (skulle jag gissa). Men jag tog faktiskt bara en portion...
Åkte hem, var vrålhungrig, stekte upp två hamburgare och vräkte på all dressing jag hittade. Jävlar va gött. Efter min kvällsmat så hade pappa gjort ytterligare kvällsmat, pommes och friskpinnar. Var ju tvungen att ta lite...bara lite. Man märker inte att man äter lite om man har det på en liten tallrik?
Hela kalaset avslutades med lite glass.

Jävla onyttig dag alltså. Jag tror mitt huvud får tvärtomproblem när jag ställer in mig på smalmat. Man går runt och tänker "det får jag inte äta". Tror det är smartare att ställa in sig på att man inte VILL äta flöt. Så jag får försöka använda veckan till att ställa in mig på kaninmat, tänka sallad, tänka fisk.

Så får vi se hur det går. Skulle vilja göra äppelpaj. Det borde ju inte vara SÅ onyttigt egentligen? Det innehåller ju äpplen?
haha, eller så hugger jag av ett ben, undrar hur mycket det väger?


Kommentarer
Postat av: Kaka

fattar itne riktigt att du bor här, så jag ringer inte även om jag vill ut o gå. hjärnan funkar inte.

2009-04-07 @ 14:48:00
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Du kan säkert baka äppelpaj om du har jättelite smuldeg och skitmycket äpplen, men det är ju smuldegen som är god.



Min son tror att det är gå upp man ska göra, för det ska ju han göra, så när jag väger mig så frågar han "hur du gått upp kilon?" och när jag säger "nej, jag hade gått ned" så blir han beviken "åh, nej!" :D

2009-04-07 @ 15:01:40
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/
Postat av: Kreten

håller med kaka. tänker fortfarande att du e så långt bort.

prova motion lina, de brukar funka :P typ vattengympa eller hopprep

2009-04-07 @ 16:01:15
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Sara Hell

vi kör på GI-metoden! skitbra, man får äta ost och kött och mjölkprodukter, ägg, grönsaker och fullkornsgrejer men inget socker eller snabba kolhydrater. jag har gått ner flera kilo och känner mig lite smal. men det kan ju bero på att jag stressat så inihelvete över jobbångesten och knappt ätit nåt...

2009-04-07 @ 19:14:48
Postat av: apan

kreten: motion? nejfan! huja. i mina vildaste drömmar, typ. men jag tror jag ska försöka gå ut o gå mer.



sara H: Jo, jag har faktiskt testat GI i ett år, men det är rätt töligt om man kör det maniskt hela tiden. blöh.

2009-04-09 @ 08:33:41
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0