mobiljäveln?

Jag minns min första mobil. Året var 1999 och jag hade under bistra förhållanden sparat ihop till en klassisk mobiljävel a´la tegelsten. Den kostade tusen spänn och var extremt dyr i drift. Jag tror att på den tiden kostade det ungefär tio spänn i minuten o ringa. Och sms fattade jag inte vad det var. Vi satt på rad i skolbänken och jämförde mobiler, alla hade den där klassiska nokiatelefonen som det gick att spela snake på, och jävlar vad folk spelade snake!
Jag kunde inte spela snake på mobilen eftersom jag vägrade skaffa en nokia (jag var rebell redan då!), tror inte ens jag hade något mobilspel överhuvudtaget. Den var silverfärgad med ashäftig gul skärm. Man hade en mobil för sakens skull, alla andra hade det ju? Och ifall jag skulle gå vilse, och det hände(r) ju rätt ofta. Minns även att vi rätt ofta diskuterade framtidens mobil, någon påstod att det skulle gå att se på tv i mobilen i framtiden, men det vägrade jag tro på.

Det som var jävligt praktiskt med stor tegelmobil var att den var fan omöjlig att tappa bort till skillnad från dom skitsmå bajsmobilerna som finns nu. Min mobil är så jävla jävla liten att jag ungefär fem gånger om dagen måste ringa till fanskapet för att kunna hitta den.
Om denna utvecklingen fortsätter lär det ju opereras in mobiler i örat från födseln, det vore ju mer praktiskt.

Kommentarer
Postat av: Sandiza Hotpants

åh jag minns min fjortismobil! en rosa luden sak med klistermärken med pikachu jag pillat dit o glitterpimpad!



nu är dom bara fula och små och svarta eller röda. om man inte köper en dyr,men det gör man inte.

2009-08-08 @ 17:45:52
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0