Mogen 4 arvika.

Mina öron smälter smör. Smörslungad trolldeg. Typ.

Hörrni, nu känner jag mig mogen och halvfrisk för att delge er mina arvikaberättelser. Om jag nu kommer på någon, men det är väl som allt annat, jag kommer på det bitvis.

torsdag: Jag, sudden och peter anländer i bil till arvika. Snurrar runt halva campingen men hittar tillslut ljuset i tunneln och träder in i skogen. Lilla campingen. Skumt att den hette det, lilla campingen var lika stor som stora campingen?

 När man entrar en festival blir man något lyrisk, det är som att inta ett tomteland, en helt ny värld, folk skiter lite i vadsomhelst, är grisiga och alla gillar alla. Fantastiskt härlig stämmning! Vi hittar vårat skåne-camp vid träd. perfektion! Första (tredje?) bärsen dricks, och helt oväntat blir jag full? Inte efter en bärs, men lagom många bärs. Konstigt. Jag och sudden går runt på festivalområdet, skulle såklart se NIN spela, istället för att kolla på NIN går vi till "Karlstads nya radio"-tältet och jag skryter att jag är så jäääävla bra på guitar hero. Upp till bevis. Det var jag inte. Surade lite och skyllde på att det var fel på gitarrerna. Jävla skitspel.
Ser någon enstaka NIN låt, dansar lite, sen börjar gnällandet. Och gnällde gjorde vi! Gnällde på att vi var hrungriga och övergav NIN spelningen och gick och åt krubb (och öl?) i tältet. Törrast i stan gick vi och la oss halv ett eller nåt. Partypoopers.


"är det NIN, ni ser inget"
 



fredag: sudden var dretbakfull efter tre öl. Imponerande! Jag var inte det minsta bakfull utan pigg som en hermelin. matade sudden med pizza, sen sov hon lite till. Men piggnade till lagom till klockan tolv.
 Eftersom vi var så extremt överduktiga hade vi tagit med oss ett stormkök, eftersom vi faktiskt läst "lägerverksamhet" i gymnasiet gissade vi sonika att vi skulle vara extremt överkvalificerade för ett stormkök, vilket vi såklart inte var. Fattade inte ett skit, hade stormköket uppochner och krånglade. Men tillslut fick vi det rätt och krubbade i godans ro. Gnällde lite på att det var lite för lite mat och blev snart hungriga igen.
Knallade iväg och såg på Röyksopp. eller vänta här nu, var det på torsdagen? Jo det var det nog, röyksopp var så jävla ägande bra! KUNG!
På fredagen såg jag o Peter på Eagles of death metal, dom rockade fett mycket, och vi dansade som talibaner. GÖTT.
Skulle egentligen sett på Welle;erdball, men då blev jag o sudden kissnödiga och gick o pissade, drack öl o vatten istället. haha. Senare gick vi och såg på Depeche mode. I det här tillståndet var jag rätt dretpackad och hade tillochmed på mig rosa läppstift enligt kort. Konstigt. Tröttnade på depeche mode efter 40 minuter och gick och åt mat. Igen. Herregud vad törra vi var. HAHA. Sen fick jag hångla lite. Trevligt, det hör till festival. Fick även testa min exellenta engelska-kunskaper. Fan, jag är ju riktigt duktig! eller så var jag bara jävligt full. Höhö.

lördag; Tydligen hade jag suttit o tjötat uppe till klockan fyra, halv fem, vaknade på tok för tidigt och var vråltrött och skitsur. Men följde ändå med till stan, och tog en dusch på ett helt offentligt ställe. Som den pryda tanten jag är gick jag rätt bra ändå. Men en helskön dag på stan, gräsade oss, vilade och käkade vattenmelon, uh va gött!
En tjej  satt o skrek mitt namn utanför baja-majorna, det var ballt, folk brukar aldrig komma ihåg mig annars. Jag kom inte ihåg henne tyvärr, utan kallade henne för "Pinky", för hon hade rosa hår.
Halv åtta gick sudden o compani på Thåström, jag somnade i tältet i ett par timmar, tills jag insåg att jag kanske borde gått dit, gick till thåström och såg en låt, sen var konserten slut. Gah. Tog en bärs och gick o kollade på Korn, helt klart bästa konserten på arvika! Skitbra ljud och asbra trummis, asbra konsert! Drömde i smyg om att bli trummis. Hade ju vart nåt. Trumm-lina. höhö. Såg lite på Tgr Lou oxå, dom var inte alls bra. fisk-musik.


söndag: åkte hem mitt i regnet, vi var glada för hemkomst. mycket bra. Skönt att duscha på riktigt.


Plus+
vockert väder!
fantastiskt kul med härliga folk ifrån skåneland!
relativt bra väder.
sopsäckar.
vårat tält.
relativt bra musik.
våtservetter.
prata belgiska + engelska.

minus-
Peter stoppade in mina tår och ena handen i sin mun. Inte samtidigt dock. Lite småäckligt faktiskt. HAHA.
camp benders, jävlar vad dom skrek, dom jävlarna.
lite för nykter ibland.
regn, men inte mycket iofs.

I det stora mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Kaka

Jag låter som Johan Palm på toa -.-

2009-07-07 @ 17:23:07
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0