du måste ju bli häst!

apan: jag har klättrar till 26 plats på bloggportalen!
pappa: jaha, va kul! I sverige?
apan: näe... i värmland.
pappa: jasså... Ja det var ju inte så mycket att hurra för?
apan: men jag har legat på typ 34:e plats skitlänge ju!
pappa: men du kan ju bli bättre... Reach for the top lixom!
apan: jaha... ja men jag tyckte det var kul iallafall.
pappa: bli bäst, annars räknas det ju inte.

Ni vet såna där föräldrar som pushar sina ungar till att bli kändisar? Olsen-ungarna typ?
När jag var liten försökte pappa förgäves att träna upp mitt bollsinne genom att kasta apelsiner till mig, för att jag en dag skulle bli nästa stora fotbollsstjärna. Dock hade han väl inte räknat med att jag skulle bli extremt bollrädd och tidernas sämsta målvakt.
Men nu har han ju något nytt att rikta in sig på! Känns bra.










Kommentarer
Postat av: Simon

Haha! Vilken juste inställning din far verkar ha. Kämpa på bara, å va inget annat än bäst ^^

2009-11-05 @ 17:10:44
Postat av: apan

haha! skall bli!

2009-11-06 @ 11:00:23
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0