I don´t do math.

Blir så jävla sur över en grej. Har ju dyskalkyli, av lättare sort. Och varje gång jag har varit och provjobbat så har jag försökt att förklara att jag har skitsvårt för kassaapparater, slår fel hela tiden, kan inte huvudräkning bra osv.
Brukar säga att det är "motsvarigheten till dyslexi" så att folk ska förstå. Men det gör dom inte ändå.
Såhär brukar det låta:

apan: jag har dyskalkyli så det är lite halvsvårt med kassaapparater, så jag kommer fråga mycket i början, jämt så att du vet!
frisör: jaha... men det är inte så svårt! Kolla här, om du får 500 spänn så ska du ge tillbaka...blablabla.


eller såhär:
frisör: Ja, men då får du väl lära dig det då!

alltså, folk försöker lära mig att räkna, eller tror att jag kommer kunna lära mig det. Jag är fan 24 år! Jag har väl haft alla chanser i världen på att lära mig räkna matte. Inte en jävel hade väl försökt lära en dyslexier att läsa?

Det gör inget om folk frågar om det, men när folk ifrågasätter mig blir jag så jävla förbannad, känner mig så sjukt jävla korkad då.

ARG!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0