Hur mår tant idag?

Ni kan ALDRIG gissa vad som hände idag! Kulturkrock de-luxe, 25-åring möter nutidens ungdom - förvirring uppstår.

Klippte 17-årig kille. 17-åriga killar brukar i princip aldrig prata, dom sitter bara med huvudet hängande och muttrar lite då och då, ungefär som en pensionär i parken. Men den här pöjken pratade! Jävlar vad han stre på. Han ställde massa massa frågor, om jag gillade sport, ville jag bli frisör när jag var liten? osv osv. Blev jävligt förvånad.

Men nu till det värsta, vet ni vad han gjorde? Pöjken "niade" mig. Hela tiden!! Blev helt förvirrad, pratade han om oss alla eller? Nej..
- Vad ville NI blir när NI var liten?
- öhh... JAG ville bli frisör (egentligen en lögn, ville bli journalist)


- Vart bor NI?
- öhh... JAG bor på kronoparken. Resten bor i Krillehöla (=Kristinehamn
)

Dessutom slängde pojkvaskern in slangord då och då.
apan: bor i Kronoparken.
pöjk: OFTA?!
apan: ja...jo... hela tiden faktiskt (???????????????)

Förstod fan inte vad han sa ibland, så jag bara nickade instämmande och hoppades på att jag var rätt ute.

Vafan, är jag 100 år eller??


Tant brun tant grön tant apa. :(((

Kommentarer
Postat av: kaka

hehe fyfan va jobbigt det är att prata med ungdomar!

Hör på den här då:

"Du är så äg."

okej?

stenhårt ägd.

2010-03-31 @ 22:07:27
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

krillehöla? Nä snarare Lusasken! det är kristinehamn det... säger man lusasken så vet de flesta vad det är:P heheh... många olika namn=)

2010-03-31 @ 22:57:31
Postat av: Angelika

välkommen till världen som man inte känner igen... hehe!!! Så har jag det ofta men då är det för att dom pratar mycket värmländska eller folk som inte förstår mig och frågar kompisen jämte "vad säger hon"... ;)

2010-04-01 @ 08:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0