röllebrö

Det betyder "skottkärra" på skånska. Jag gissade på "korv med brö". Funderade på att berätta att "röv" heter "ballar" på skånska, men det kanske vore opassande med tanke på att det var en tant jag klippte.


Har varit en hård vecka. Skitjobbig. Men idag var det rätt så lugnt. Har dessutom käkat onyttigheter i oändligheter, bakelser, choklad och två kakor. *grinar* Tänker låtsas att jag fyller år.

Är sämst i sverige på geografi. Trodde att Hultsfred låg i göteborg idag. Gissade även fel på Blekinge med några hundra mil. skämms på mig!!!

På lördag drar jag till stockholm! kommer bli awesome! Vi ska bo på 4-stjärning hotell. Jag o hannill ska även flukta på salem al fakir (jag kommer eventuellt att fria) och så ska vi discodansa. 
 


Här är en annan anledning till varför man älskar honom, karln kan göra två saker samtidigt! Jag kan knappt gå rakt utan att välta. (han verkar även kunna laga en hyfsad falukorv!!)

Kommentarer
Postat av: p apan med 3 p

Ha det kul,hoppas röven håller!

2010-05-06 @ 21:23:40
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Elisabet

vem i hela världen har sagt det till dig - det heter rullebör! och trillebör på danska, hörde jag på tv idag.

2010-05-06 @ 23:25:08
Postat av: apan

pappa: ja tack!



elisabet: rullebör var det ja! Minnet som krånglar! Men rullebrö lät ju mycket roligare!

2010-05-07 @ 07:05:40
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Elisabet

ja det gjorde ju det. men rrruölläbööhrr är rätt roligt med, sagt av en äkta skåning.

2010-05-07 @ 13:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0