En flåsig helg

Egentligen skulle det stått "flådig helg" för speciellt flåsig var den ju inte.

I lördags så gav vi oss in i pepparkakslandet och lagom koncentrerad pepparkakskirurgi uppstod. Jag hade svår hybris och var helt övertygad om att jag skulle kunna bygga eiffeltornet utan några som helst svårigheter.
Efter en hetsig diskussion bestämde vi oss för att ha pyramidtema. Tyvärr gav jag upp redan efter att vi börjat skissa på ritningarna. Får tydligen koncentrationssvårigheter efter 2 öl. Däremot gjorde jag en storstilad insats vad gällde dekorationen. Glasyr är förresten ett levande helvete.

När vi kände oss färdiga med det fantastiskt vackra Egypten med tropiska pyramider med inslag av isbjörnar samt igelkottar sprang vi ner på krogen o köpte ett par bärs, dansade lite, och gick hem o sov. Köpte även en mosbricka som var både hysteriskt dyr och god.

Den fantastiska skapelsen!! Ser ni mumien!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0