Apans politiska guide

Politik är inte min grej! Lägger mig sällan i debatter då folk nuförtin ordbajsar värre än i en gammal Ingmar Bergman film. Kan man ej ordbajseriets ädla konst så är man körd på en gång. 

Men jag iakttar och läser. Det lovar jag! Har lärt mig väldigt mycket oxå. Det folk är bäst på är att generalisera grovt. Åt alla håll, inget parti slipper undan! 

Så för att göra hela valet 2014 liiiite lättare så bjuder jag på apans grova generaliserings-lista på utvalda partier.

Moderaterna: alla moderater hatar fattiga människor, för fattiga människor är ej fattiga, bara lata jävlar som ej orkar jobba. Alla moderater äger stora företag som går med vinst.
En moderat är en person med seglarskor, blonda slingor, välformade ögonbryn och som gärna slänger en v-formad tröja lite nonchalant över axlarna (OBS; alla moderater äger minst en skjorta).

Centerpartiet: alla som röstar på centern är gamla bönner som bor på landet, kör hellre häst än bil, och som har ca 20 höns. En centerpartist är en person som ser ut som en bonde och luktar kogödsel.

Kristdemokraterna: om man röstar på kristdemokraterna så hatar man homosexuella, och folk som gör abort. Människan skall bevaras!!!! Och såklart "kärnfamiljen". Ingen vet vad kärnfamiljen är förutom att den är jävligt viktig. En äkta kristdemokrat har glugg mellan tänderna och kammar håret lätt åt sidan (antagligen högern). 

Sverigedemokraterna: alla som röstar på Sverigedemokraterna är rasister, hatar invandrare och har ett genomsnittligt iq på ca 35. En sverigedemokrat jobbar i en fabrik på en liten ort. Denne läser avpixlat och tror på allt som står. Om man röstar på sd så har man vackert blont hår. 

Folkpartiet: vet inget om detta parti. Är det ens ett riktigt parti? Eller är det likvärdigt med "Kalle anka partiet?"

Det var den blå sidan. Imorgon tar vi den röda, även kallat "vänsterpacket"

God kväll. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0