102 dgr och vänster sida.

Men kolla häråååå, 102 dagar kvar till bf!!! Och knappt 12 veckor kvar tills igångsättning! WOHOOO!! 



Firade genom att hälsa på min gulliga barnmorska igår på mvc! 
Hon gav mig 150 olika papper om provtagning och jag minns ej vilken ordning jag skulle ta dom i. He... 
UH va gött att det går framåt iaf. (Hade å andra sidan varit konstigt om det gick bakåt?)

Pratade om den här hetsen med att sova på vänster sida som det gafflas friskt om. Jag har redan läst den s.k studien och är rätt medveten om att det inte är något att bry sig om nänmvärt, men eftersom jag är ett paranoidt preggo så får jag ändå dåligt samvete när jag somnar på höger sida. 
Ok, enligt den här studien (kom ihåg att det endast har gjorts EN ENDA STUDIE) så är det mindre risk att barnet dör i magen om man sover på vänster sida istället för höger sida eller rygg (eftersom kroppspulsådern drar lite åt höger om jag minns rätt) Och nu pratar vi risken, 0,2% förhöjd risk. 0,2% risk på en enda studie gjord på typ 1000 kvinnor. 
Så det enda den här studien faktiskt gör är att oroa gravida kvinnor i onödan, plus att man (=jag)  sover jävligt obehagligt på endast en sida, jag flaxar runt hela natten i jakten på den perfekta sovställningen. 
Barnmorskan tyckte att det inte var något att bry sig om alls, och att det var dumt att plåga sig i onödan. Hon sa att det var inte skitbra att sova på rygg men oftast känner man av obehaget medans man sover och vänder sig automatiskt. 
Yeah! Även om jag egentligen visste så är det skitgött att få sånt bekräftat av sin barnmorska. 

Kan även hålla med min käre mor om att det kanske inte alltid är skitbra med internet när man är preggo eftersom man samlar på dig onödig kunskap som inte ger så mycket annat än oro.

Pözz!  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fort det går!!! Kraaaam 💜

2015-07-25 @ 10:41:46
Postat av: Lisa

Ja usch vad mycket skit man kan läsa sig till!

2015-07-25 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0