Denna dagen ett liv osv...

Häj! 
"Livet" har kommit ivägen lite och bloggen har fått lida lite. Men det gör inget. Nu kanske någon undrar om vi har "fullt upp" och svaret är väl både ja och nej på den frågan. Allt som tidigare gick rätt fort går ca 100 ggr icke-fort nuförtin. Eller ja, vissa saker går jävligt fort dock, som att äta. 

Idag är förresten första dagen som jag är ensam med den lille nattsabotören. Körven firade genom att vara vaken 11-04 för att sedan ta sovmorgon till 9.30. Ibland sover han som en gris genom nätterna och ibland not so much, däremot är han alltid givmild med sovmorgon, ibland ända till 11.00. Det måste han ha fått från Jonas. 

Annars då? Amningen går väl rätt bra. Jag tänker att jag kör på tills jag (eller han tröttnar). Var på BVC förra veckan och då hade körven gått ner i vikt trots att han ammade ca hela tiden. Jag kände mig som världens sämsta morsa och tänkte att snart kommer väl soc och tar honom. Men vi har fått mata extra med ersättning var tredje timme och nu har han börjat tjocka på sig ordentligt. 
Tycker att amningen är relativt jobbig psykiskt och hade jag vetat om hur jag skulle må hade jag nog valt bort det på en gång, men eftersom jag redan är inne i det kan jag lika gärna köra på. 

För övrigt så saknar jag Jonas jättemycket idag!!

Emmy var här o träffade körven för ett tag sen! 


Såhär just nu. Han spyr rätt mycket så han får vara halvnaken mest. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Han ser så go ut! Har liksom ett så personligt utseende redan och jag kan riktigt se framför mig hur han kommer se ut som äldre :)

Svar: Haha men eller hur!
din apa i etern.

2015-11-24 @ 11:44:53
Postat av: Anonym

Så himla gullig bäbis 😍

2015-11-24 @ 12:42:35
Postat av: Anonym

Men om du mår dåligt med amningen så skippa den! Plutten mår inge bättre eller sämre för det. Viktigt att man själv mår bra av det också, amning ska inte vara någon prestige 😄

Svar: Oj det blev lite luddigt skrivet kanske, jag mår inte dåligt nu, utan nu känns det väl relativt ok med amningen, men det har varit sjukt jobbigt! Hade jag vetat det hade jag inte ammat. Är definitivt ingen slags martyr som offrar mig lixom.
din apa i etern.

2015-11-24 @ 12:52:48
Postat av: Fd Karlstad bo

Hej! Du känner inte mig och jag känner inte dig(mycket logiskt) men vi har en gemensam vän och när hon gillade ett kort på dig på instagram när du var gravid tänkte jag, är det någon jag känner? Och smög in på din sida och kollade, vi var ungefär lika långt gångna och jag var skitnervös att berätta om min graviditet i sociala medier eftersom vi har varit tvungna att gå Ivf vägen för att bli med barn och efter ett tidigt missfall var rädslan att förlora ett barn extremt. Jag tyckte du var rolig och fortsatte att smygfölja dig och läsa din blogg, dessutom var det väldigt spännande att vi skulle ha barn nästan samtidigt fast jag inte känner dig.(kanske töntigt men så var det) men så en dag delade du med dig av något så ofantligt tragiskt så jag, en okänd kvinna för dig började gråta för er skull. Sen dess har jag följt dig i smyg och hoppats allt skulle gå bra för er. När du blev gravid igen började jag smygfölja dig mer intensivt. Kände mig som en stalker. Jag förstår att fler säkert följer dig som du inte känner och därför skriver jag detta långa inlägg och berättar vem jag är och varför jag stalkat dig, jag menar du måste väll varit nyfiken på oss, det hade jag varit i alla fall. Jag vill bara passa på att säga grattis till en enormt söt bäbis. Hoppas ni har det bra och att ni verkar bli asgrymma föräldrar. Hälsningar en gammal Karlstads bo.(är inte ftån kd, bodde bara där i 5 år)

Svar: Men va gulligt att du vågar skriva. Jag följer skitmånga människor anonymt men är lite för feg för att skriva till dom, så tack, och ja, jag är ju jättenyfiken på folk som följer mig! Tack för omtanken eller va säger man? Blir helt rörd när det är lixom okända människor som bryr sig, det är så fint! Kram!
din apa i etern.

2015-11-24 @ 22:24:31
Postat av: Linda

Amning är verkligen en kamp för en del å verkar hur lätt som helst för andra. Vi kämpa med dåliga viktuppgångar och amnings 24/7. Gick max 1 timme mellan amningarna som gärna höll på en timme. Gav oxå ersättning men mättade föga eller hjälpte uppgång de heller. Men som du säger när man ändå va uppe i de kunde man väl fortsätta. När hon va fyra månader la jag ned och körde enbart ersättning och skepp ohoj va vikten tog fart ☺️

Svar: Åhfyfasen! Lät inte som någon höjdare alls. :( jag tror inte heller att jag kommer orka jättelänge, men ett tag till iaf!
din apa i etern.

2015-11-26 @ 12:58:38
URL: http://mylifemymove.blogspot.com
Postat av: emmy

jag saknar honom! så himla pluttig och go <3

2015-11-28 @ 14:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0