Goda nyheter!

Är svinkass på o blogga när livet inte flyter på bra, då strutsar jag gärna o stopper ner hövvet i sanden o sjunger LALALAAAA.

Har varit lite ledsen över att jag inte fick förlängt på jobbet. Nej, inte ens lite, SKITLEDSEN faktiskt. Och så har vi ju skiten med elpannan och sånt där jox. Ja, det har jag väl nämnt förut att elpannan är en gammel dretgöbbe som gärna lägger av när den vill. Mäklaren var här o värderade huset förra veckan och nu har vi svar från banken - vi får ta lån till bergvärme!!!! Är så himla glad över det! Underbart att slippa elräkningar på en miljard varje månad, och underbart att slippa oroa sig för att det ska bli svinkallt över natten. Yess!!!

Vide hann förresten bli 13 månader igår. Han sa att han inte kände någon skillnad. Nej ni vet ju hur det är.
Snart hjul! Har ni köpt några julklappar än? Det är lite dåligt på den fronten själv. Men det ordnar sig nog.

Igår var vi på loppisrunda i Ölme!! Det fanns två pytteställen som grannarna ordnat. Dom var supersmå men naggande goda. Hela ölme var där! Vi var säkert 5 personer. En granne berättade att vi fått nya grannar som heter "linda och Jonas", blir svårt att hålla reda på oss nu, tur att det är litet. Jag köpte ett par loafers för 20 spänn. Loafers är den bästa skon, det vet alla över 65.

Vide krånglar förresten som vanligt med sin sömn. Inatt vaknade han klockan ett. Det var kul, han är fortfarande snorig så det kanske spökade. Många har sagt att hans sömnkrångel är en "fas" och att det "går över". Men jag har börjat inse att det antagligen inte kommer att göra det. Han är en morgonpigg liten korvunge.
(Jo, vi har testat allt).

En loaf.

Hans senaste grej är förresten att vägra ta en lur i vagnen (inhomhus alltså) och sängen det enda som duger är att sova på mig. Men det är fan mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0