favoriter från förr

Jag har inget att skriva om, har rotat lite i dagboks-arkivet och hittade dom här gamla klassikerna.
Jag var lätt störd när jag var ung. Det märks.


Torsdagen den 10:e april 2003

hos skolsyster:
jag:  jag kan inte andas.. jag har ont i mina lungor. ungefär här (pekar mot hjärttrakten, vid revbenen). jag måste ha svalt ett djur eller nåt som kommit fel.
skolsyster: jasså? Det tror jag inte att du har...
jag:  jo det känns så..
skolsyster: Men Lina, lungorna sitter inte där (pekar mot mina "lungor".)
jag: Va?
skolsyster: Det är hjärtat som sitter där. Lungorna sitter vid ryggen.
jag:  VA? ÄR DET HJÄRTAT DET ÄR FEL PÅ?
skolsyster: du har fått hjärthugg.
jag: HJÄRTHUGG?
hon:  ja det blir så ibland... mycket vanligt bland ungdomar blablabla

Söndagen den 30:e mars 2003
En gång i tiden hade jag ett fint normalt öra i naturlig färg. Idag är det vitt. Vitt och stelt.
Varför?Jo för att jag hade just sett sagan om ringen på hemmabion. Såklart blev jag kär i alvörona. jag var tvungen att ha alvöron. SNABBT. Och jag kom på att jag kunde limma ihop öronen. det gick inte bra. Det gick inte alls med andra ord. Däremot fick jag lim överallt. Halva ansiktet såg brännskadat ut. Och hela örat blev vackert vitt.
Jaja. Det får bli mössa hela veckan. 

 
ung och kônstig

Kommentarer
Postat av: Paulina

Vad är ett hjärthugg? Om du vet så får du gärna förklara :)

2007-11-29 @ 03:17:28
URL: http://bryno.blogg.se
Postat av: apan

paulina: jag tror det är typ växtvärk i hjärtat. Inget farligt lovade dom mig.

2007-11-29 @ 11:57:14
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0