Dandedryg

haha! Vi ska alltså till Danderyd på Lördag. Smaka på det, Dande-ryyyyyd.  Dan-e-dryg. hehe.
Mitt första minne (och enda) minne jag har i från Dande-ryyyyd är att jag är typ femton bast och hängde med alla andra småkiddos på hamnfestivalen i karlstad. Såklart var vi på tok för små för att komma in, men vafan, det stoppade oss inte, vi hängde utanför som dom små kickersbrudarna vi var. Vi gjorde inte så mycket, vi satt mest där.
Och tillslut hände det vi hade hägrat inför hela kvällen, ett gäng med killar kom fram och började snacka! Från stockholm, och dom hade otrolig dialekt, dom riktigt sög tag i i:na, iiiii, och släpade ut dom ordentligt. Som i-språket ungefär, fast på riktigt.
 Dom berättade massa viktiga saker för oss, till exempel att värmlänningar var typ 100 år efter i modet, bah. Och hallå, buffaloskor var ju typ inne för fem år sen??? (Här minns jag att jag skämdes och vek in mina stackars fjortisskor).
Och i stockholm minsann, i Danderyd, där flödade spriten! Bara dyr sprit såklart. Det var så underbart, danderyd.
Dom skämtade med mitt namn också, oförlåtligt. "Jag heter Liiiimaaa, och jag kommer från Peruuuu" (och vafan var Peru för något? en slags ost?)

Ni förstår ju att jag är spänd av förväntan. Kommer det att flöda av sprit? Är det fortfarande ute med buffaloskor? Jag vet inte, men det märks väl när vi kommer till Danderyd.

Kommentarer
Postat av: Kaka

haha! Åh du MÅSTE hitta din kameragrejs så du kan fota alla bratzz! Hoho jag blev alldeles til mig, Danderyd är ju lite som Sveriges New York. Eller kanske inte, men det ska ju bliii skiiitkul. Svårt och skriva som det låter.

2008-11-07 @ 11:14:38
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0